Pe măsură ce ne apropiem de 2025, industria frumuseții trece printr-o schimbare semnificativă și se îndreaptă decisiv către o abordare mai pozitivă și mai incluzivă a îmbătrânirii. Narațiunea tradițională anti-aging, în materie de beauty, poate perpetua, uneori, stereotipuri nocive și așteptări nerealiste, de care brandurile se scutură acum din mers. Ca ultimă tendință, mărcile se concentrează pe capacitatea produselor și inovațiilor lor de a-și face clienții – femei și bărbați deopotrivă – să se simtă încrezători și frumoși în fiecare etapă a vieții, celebrând calitățile și experiențele unice care vin odată cu vârsta și ocolind tot ceea ce pare negativ. Este tendința cunoscută sub denumirea de îmbrățișarea vârstei de mijloc sau managementul vârstei.
Managementul vârstei în lumea frumuseții
Potrivit unui raport al WGSN, compania numărul 1 la nivel mondial în prognoza de tendințe, multe femei se tem de perspectiva îmbătrânirii și se îngrijorează în legătură cu ridurile și petele întunecate care apar încă de la vârsta de 29 de ani. Un alt motiv de serioasă îngrijorare a femeilor privește invizibilitatea socială care vine odată cu împlinirea vârstei de 40 de ani. Cu toate acestea, femeile de peste 40 de ani – este valabil și pentru bărbați – reprezintă un segment semnificativ și influent de consumatori, cu putere de cumpărare substanțială și o cerere în creștere pentru produse și servicii care răspund nevoilor lor unice.
Mișcarea de management al vârstei își propune să determine femeile și bărbații să nu se mai teamă de procesul natural al îmbătrânirii, să-și sărbătorească anii și să îmbrățișeze schimbările survenite pentru a îmbătrâni cu grație. Societatea modernă manifestă de ani buni o dorință exacerbată de conservare a tinereții, punând cea mai mare presiune pe femei, în timp ce, evident, natura spune o poveste diferită. Tendința îmbrățișării vârstei mijlocii se concentrează mai mult pe îmbunătățirea stării de bine a pielii decât pe ștergerea semnelor îmbătrânirii. Managementul vârstei pledează pentru abordarea unor elemente precum hidratarea, bariera cutanată și factorii de stres generați de mediu, care pot afecta aspectul general și bunăstarea pielii.
Aspectele cheie ale acestei managementului vârstei sunt: • Narațiuni pozitive având ca subiect îmbătrânirea • Soluții holistice care abordează sănătatea generală a pielii • Accente puse pe știința din spatele îmbătrânirii.
Narațiuni pozitive despre îmbătrânire
Narațiunile pozitive privind îmbătrânirea se concentrează pe mesajele de forță care celebrează frumusețea și înțelepciunea care vin odată cu vârsta. Sărbătorind procesul natural de îmbătrânire, brandurile pot încuraja femeile să accepte schimbările care vin odată cu vârsta mijlocie cu mândrie, ca pe un moment al descoperirii de sine.
Societatea contemporană se concentrează în special pe menținerea unui aspect tineresc, iar produsele de înfrumusețare includ de obicei afirmații despre anti-îmbătrânire, sfidarea vârstei sau combaterea semnelor îmbătrânirii. În schimb, în mesajele pozitive privind îmbătrânirea, produsele ar trebui să se concentreze pe sănătatea și bunăstarea pielii.
Discuțiile despre menopauză sunt un alt aspect cheie al mesajului de îmbrățișare a vârstei de mijloc. Menopauza poate fi percepută ca o provocare, o punere sub semnul întrebării a idealului feminin. Tulburările hormonale precum declinul estrogenic accelerează semnele îmbătrânirii, ducând la lăsarea permanentă a feței, la apariția accelerată a ridurilor și la pierderea elasticității pielii, inclusiv ivirea pleoapelor căzute. A vorbi sincer despre știința din spatele menopauzei o destigmatizează și construiește încredere și pozitivitate pentru femei în această perioadă a vieții lor.
Toată această narațiune pozitivă se aliniază cu etosul sustenabilității și al evoluției în armonie cu natura, îndepărtându-se de teoriile care mai degrabă o sfidau. Mărcile pot folosi această mentalitate pentru a dezvolta produse care susțin îmbătrânirea sănătoasă, folosind ingrediente durabile, derivate din biotehnologie, care funcționează sinergic cu procesele naturale ale pielii.
La rândul lor, femeile aflate la vârsta de mijloc sunt chemate să ia în considerare utilizarea unei abordări personalizate și a unei reprezentări incluzive, provocând stereotipurile tradiționale de frumusețe, pentru a recunoaște că îmbătrânirea este o călătorie extrem de personală. Inițierea și încurajarea discuțiilor sincere despre provocările și bucuriile îmbătrânirii reprezintă o oportunitate reală de a vă poziționa ca partener de încredere și factor de decizie în această călătorie.
Soluții holistice centrate pe sănătate
Produsele comercializate în trendul îmbrățișării vârstei de mijloc ar trebui să se concentreze pe soluții holistice care abordează sănătatea generală a pielii, vitalitatea și starea ei de bine, mai degrabă decât să vizeze doar preocupările specifice până acum în cazul îmbătrânirii, cum ar fi ridurile. Acest lucru se aliniază cu principiile durabilității, care face o prioritate din reducerea la minimum a impactului asupra mediului și promovarea viabilității pe termen lung. Concentrându-se pe soluții holistice de îngrijire a pielii, mărcile pot dezvolta produse blânde și formulate cu ingrediente durabile, pe bază de plante. Hidratarea a fost unul dintre pilonii esențiali ai rutinelor noastre de înfrumusețare de secole, reprezentând aproximativ 80% din produsele de îngrijire a pielii. Acest beneficiu fundamental este adesea asociat cu o piele frumoasă în fiecare etapă a vieții unei femei, inclusiv la menopauză.
Vârsta de mijloc este acea perioadă de tranziție a vieții dintre vârsta adultă tânără și bătrânețe, recunoscută, în general, ca fiind palierul dintre 40 și 60-65 de ani. Oamenii de vârstă mijlocie suferă adesea schimbări semnificative în relațiile, sănătatea și aspectul lor, dar în egală măsură, în cele mai multe cazuri, înregistrează cea mai împlinitoare perioadă a vieții.
Ca ultimă tendință, brandurile se concentrează pe capacitatea produselor și inovațiilor lor de a-și face clienții – femei și bărbați – să se simtă încrezători și frumoși în fiecare etapă a vieții, celebrând calitățile și experiențele unice care vin odată cu vârsta. Consumatorii care intră în categoria vârstei de mijloc sunt segmentul cel mai semnificativ și mai influent.