Pe primul loc din lista priorităților pentru noul an 2025 a Generației Z sunt toate lucrurile legate de sănătate, spun studiile efectuate în acest sens. Poate părea paradoxal, dar cea mai tânără generație adultă a omenirii, indiferent de locul unde trăiește pe glob, este și cea mai interesată de propria sănătate. Industria wellness se adaptează rapid…
Generația Z, denumită și Gen Z sau Zoomers (născuți între 1996 și 2012), și apoi milenialii – sau Generația Y – (1977 – 1995) cumpără acum mai multe produse și servicii de wellness decât generațiile mai în vârstă, potrivit celui mai recent studiu de piață al companiei McKinsey, prezentat sub titlul Viitorul Wellness-ului, care a chestionat peste 5.000 de consumatori din Europa, China și Statele Unite.
Cercetarea, spun autorii, arată că generația Z este cel mai mult dispusă să cheltuiască pentru propria sănătate, ca o consecință a faptului că se concentrează cel mai mult dintre toate segmentele de vârstă atât pe aspectul general, cât și pe sănătatea generală. De asemenea, ei cheltuiesc mult mai mult decât consumatorii din generațiile care îi preced pentru produse de wellness legate de mindfulness, cum ar fi cursuri de meditație, aplicații de mindfulness și sesiuni de terapie.
Pe lângă aceste constatări, Viitorul Wellness-ului dezvăluie că 56% dintre consumatorii generației Z consideră că fitness-ul este o „prioritate foarte mare”, comparativ cu 40% dintre consumatori în general. În plus, accentul pe îmbătrânirea sănătoasă nu este pus exclusiv de generațiile mai în vârstă interesate să-și îmbunătățească longevitatea; consumatorii mai tineri caută, de asemenea, soluții preventive la problemele de sănătate asociate de obicei cu îmbătrânirea.
Există o mulțime de motive posibile pentru care Generația Z este atât de interesată de propria sănătate și stare de bine la o vârstă atât de fragedă. În primul rând, generația Z a beneficiat incomparabil mai mult de expunere și acces la informații despre sănătate de la o vârstă mai fragedă, față de alte generații. Ca exemplu, numai FitTok, un colț al TikTok în care oamenii împărtășesc variante de antrenamente, planuri alimentare și alte tipuri de conținut legat de fitness, a strâns aproximativ 65 de miliarde de vizualizări). Este, de asemenea, posibil ca pandemia de COVID-19, care a catalizat o concentrare globală asupra sănătății și stării de bine generale, să fi coincis cu anii formativi ai generației Z. Inclusiv faptul că, pentru a evita singurătatea, membrii Generației Z caută prieteni în așa-zisele locuri terțe, care înseamnă adesea săli de sport sau cursuri de fitness, este un stimulent al interesului lor pentru sănătate.
Brandurile de wellness își adaptează deja ofertele pentru a deveni mai atrăgătoare pentru tinerii generației Z. Dar propensiunea pentru bunăstarea fizică și psihică a celor numiți Zoomers depășește aria companiilor care se dedică exclusiv acestui spațiu. Hotelurile, de exemplu, își extind ofertele, punând la dispoziția clientelei centre de wellness și de fitness dintre cele mai moderne, țintindu-i în primul rând pe cei mai tineri. Cei mai buni dintre jucătorii din industria ospitalității au început deja să integreze Inteligența Artificială (AI) generativă pentru a-și ajuta ofertele de fitness să iasă în evidență.
Având în vedere lupta cu problemele de sănătate mintală ale generației Z, segmentul de vârstă cel mai provocat din acest punct de vedere, centrele de wellness care vizează clienții tineri au devenit mai interesate de integrarea minte-corp. Spa-urile încep să se concentreze din ce în ce mai mult pe bunăstarea holistică care integrează sănătatea mintală în serviciile tradiționale. Tratamentele care combină masajul, aromaterapia, terapia sonoră și meditația sunt promovate de centrele spa ca soluții nu doar pentru relaxarea fizică, ci și pentru bunăstarea emoțională și mentală.
Recentul studiu al companiei McKinsey mai devoalează cu privire la Zoomers faptul că sunt interesați inclusiv de lucruri mai prozaice, dar care au legătură cu sănătatea, cum ar fi plimbările în inima pădurii, recoltarea personală a fructelor sau cursuri de gătit pe bază de plante. În același timp – mai arată raportul – componenții Gen Z, cea mai pragmatică generație dintre toate, sunt atrași, la angajare, de beneficii suplimentare cum ar fi abonamentul la o sală de sport, asigurarea privată de sănătate sau o vacanță de refacere acordate gratuit de angajator. Așadar, pragmatism și sănătate! O deviză care nu rea…