Anul acesta s-a dovedit că wellness-ul nu mai înseamnă doar tendințe dispersate în lumea mare, pentru că industria de 5,6 trilioane de dolari îmbrățișează, mai nou, rolul de pilon cultural. Acoperind industriile produselor de larg consum, călătoriilor, frumuseții, tehnologiei etc., lumea stării de bine continuă să evolueze, iar subiectele emergente din acest an demonstrează că există puține zone pe care nu le influențează, după ce wellnessul însuși s-a metamorfozat.
Analiștii pieței globale de wellness discută vara aceasta despre cinci teme identificate ca fiind principale și definitorii pentru anul acesta. După cum ilustrează aceste teme, consumatorii au devenit foarte serioși în ceea ce privește informațiile și tehnologia care stau în spatele wellness-ului, căutând, în același timp, simplitatea și o abordare mai realistă a vieții, în general.
- INTELIGENȚA ARTIFICIALĂ (AI): ne ajută să aflăm mai multe despre noi înșine
Pe măsură ce inteligența artificială dobândește o arie de răspândire tot mai mare, utilizatorii apelează la ea pentru a-și dezvolta rutine de wellness și chiar pentru a înțelege când este momentul să ia o pauză. Relația cu AI este creată, în principal, de consumatorul care simte nevoia unui acces mai facil și mai intim la antrenamente mai eficiente, orientate spre obiective. Aceste programe de inteligență artificială se bazează, de asemenea, pe evaluarea unor factori precum stresul, somnul, efortul și scorurile de recuperare ale utilizatorilor, pe baza cărora crează, apoi, o rutină personalizată fundamentată pe statistici.
În plus, aplicațiile AI își motivează utilizatorii, răspund la diverse întrebări și oferă argumente în favoarea unei rutine de fitness mai sănătoase. Aceste programe AI pot deveni hiperpersonalizate, mergând până într-acolo încât să înțeleagă când este cazul să trimită notificări și recomandări și când nu este cazul, pentru că, pur și simplu, în anumite momente, consumatorul își dorește să fie lăsat în pace puțin.
- CONSUMATORII CU DISCERNĂMÂNT: preferă alimentația integrală și aprobarea medicilor
Consumatorii de wellness devin din ce în ce mai conștienți de eficacitatea produselor și practicilor lor preferate, le caută pe cele mai bune și îndreaptă un ochi mai exigent către listele de ingrediente și recomandările bazate pe dovezi.
Dezbaterea despre alimentele ultraprocesate îi face pe acest tip de consumatori să ia serios în considerare produsele pe bază de plante. Ei preferă alimentele integrale și ingredientele mai simple, iar brandurile țin cont de aceste preferințe și reformulează rețetele unor produse din carne folosind ca alternativă diferite tipuri de nuci și legume.
Într-o epocă în care produsele sunt validate de influenceri, acești amatori de wellness optează pentru recomandările profesioniștilor din domeniul sănătății. Consumatorii cu discernământ sunt foarte atenți la credibilitatea și reputația profesioniștilor din domeniul medical cărora le cer sfatul. Aceștia din urmă sunt a treia cea mai mare sursă de influență pentru consumatorii cu discernământ când iau decizii de a cumpăra bunuri și servicii care au legătură cu sănătatea lor.
- EVALUAREA SĂNĂTĂȚII HORMONALE: ne întoarcem la elemente și valori fundamentale
În 2024, consumatorii tind să se întoarcă la elementele de bază și la valorile fundamentale pe care se bazează o bună stare generală și caută modalități rezonabile și personalizate de a-și atinge ținte realizabile și de a trăi bine nu în salturi, ci în fiecare zi, distingând mofturile de necesități.
În mod normal, organismul ar trebui să reușească să-și susțină natural sănătatea hormonală, fără ajutor sintetic, iar alegerea unui stil de viață sănătos, care funcționează și care poate fi pus în practică fără sincope, are efecte generale pozitive în interior și în exterior. Consumatorii de wellness care își văd corect interesele încearcă să evite să urmeze trenduri clădite mai mult pe superficialitate decât pe cercetare și dovezi. De altfel, exact această atitudine este cheia pentru susținerea politicilor de echitate, care au pătruns simțitor în rândul brandurilor de wellness.
- FITNESS ȘI ANTRENAMENTE: suntem mai îngăduitori, socializăm și ne distrăm mai mult
Lumea post-pandemică revendică, acum, fitness-ul în variante mai lejere, care includ elemente distractive și sociale, profitând la maximum de timpul avut la dispoziție pentru a se putea concentra pe sănătatea holistică.
Oamenii gravitează în jurul acelor exerciții fizice care le permit să se distreze. În vremurile stresante ale pandemiei, exercițiile se limitau la ceea ce puteai face acasă, de unul singur. Creșterea popularității cursurilor de tot felul, inclusiv de Pilates, este un răspuns natural la inconvenientele anilor apuși. Opusul lui acasă, singur de odinioară este afară, cu prietenii, de acum. Această căutare a mișcării sociale distractive reflectă dorința consumatorilor de a infuza mai multe dintre aceste idei în stilul lor de viață, pe lângă celelalte practici wellness.
- PROTEJAREA PĂCII INTERIOARE: ne retragem cu un pas în spatele agitației vieții de zi cu zi
Această temă subliniază importanța de a ne retrage cu un pas în spatele agitației vieții de zi cu zi pentru a face loc concentrării asupra practicilor care susțin bunăstarea mentală. S-a observat că această idee a evoluat de-a lungul anilor, continuă să fie în centrul atenției adolescenților și adulților tineri și include ordinea, stabilirea limitelor și prioritizarea îngrijirii de sine. Tendințele precum cocooning (plăcerea de a sta acasă, în interiorul amenajat după dorință), crafting (plăcerea de a crea articole decorative hand-made), timp fără ecran și loud budgeting (adoptarea unei abordări proactive, transparente și adesea vocale pentru gestionarea banilor proprii) semnalează preferința pentru o abordare mai simplă a conceptelor de sănătate și fericire.
Tendințele precum cocooning (plăcerea de a sta acasă, în interiorul amenajat după dorință), crafting (plăcerea de a crea articole decorative hand-made), timp fără ecran și loud budgeting (adoptarea unei abordări proactive, transparente și adesea vocale pentru gestionarea banilor proprii) semnalează preferința pentru o abordare mai simplă a conceptelor de sănătate și fericire.
WELLNESSUL… DIN TOTDEAUNA
Wellness – starea de bine – este un stil de viaţă, este aspiraţia omului modern care, apăsat de condiţiile unui trai agitat, caută echilibrul perfect dintre minte, corp şi spirit. Wellness-ul este un proces dinamic permanent şi conştient, care implică decizii şi acţiuni menite să contribuie la starea de bine personală şi la dezvoltarea la nivel fizic, intelectual, emoţional, social, spiritual şi ocupaţional.
Global Wellness Institute definește starea de bine ca fiind urmărirea activă a activităților, alegerilor și stilurilor de viață care conduc la o stare de sănătate holistică.
Există două aspecte importante ale acestei definiții. În primul rând, bunăstarea nu este o stare pasivă sau statică, ci mai degrabă o „căutare activă” asociată cu intenții, alegeri și acțiuni în timp ce lucrăm pentru o stare optimă de sănătate și bunăstare. În al doilea rând, starea de bine este legată de sănătatea holistică – adică se extinde dincolo de sănătatea fizică și încorporează multe dimensiuni diferite care ar trebui să funcționeze în armonie.
Starea de bine este o căutare individuală – avem responsabilitatea personală pentru propriile alegeri, comportamente și stiluri de viață – dar este influențată semnificativ și de mediile fizice, sociale și culturale în care trăim.